Dreamstock rádce
Věděli jste, že se Česká republika řadí mezi e-shopové velmoci?
V e-shopech nakupuje více než 90% internetové populace včetně vás.
Je tedy důležité vědět, na co si dát pozor, abyste se nenapálili. Proto jsme připravili tohoto ultimátního rádce, s kterým už nešlápnete vedle.
1. Pozitivní zkušenosti a certifikace
Zkuste zjistit, jaké mají ostatní zkušenosti s obchodem. Třeba na známé Heurece, na facebooku e-shopu nebo si ho prostě zkuste najít ve vyhledávači. Uděláte si tak o obchodu představu. E-shopy mají často i nejrůznější certifikace, v České republice se certifikaci nejvíce věnuje APEK (Asociace pro elektronickou komerci).
2. Důvěryhodnost obchodu
Na stránce prodejce byste měli vždy nalézt identifikační údaje (obchodní jméno, adresu, e-mail, telefon, IČO), obchodní podmínky (i když je nikdo nečteme) a reklamační řád. Čím více informací, tím lépe !
3. Platba a dodání zboží
O dodání zboží a způsobu platby musíte vědět předem. U prověřených obchodníků se nemusíte bát platit kartou, dobrým signálem je i šifrování údajů pomocí protokolu HTTPS, což vždy vidíte - https://www.dreamstock.cz/. Jelikož je ČR dobírkový gigant, který nemá v Evropě obdoby, tak vám většina seriózních e-shopů nabídne i platbu dobírkou.
My ale 100% doporučujeme bezhotovostní platby. Je to rychlé, pohodlné, levnější pro vás i obchodníka a při předání balíčku již nemusíte nic řešit !
4. Doručení a převzetí zboží
Při přebírání zásilky od dopravce si zkontrolujte, zda je obal neporušený. Viditelně porušenou zásilku nepřebírejte, sepište protokol s dopravcem a informujte obchodníka. Nezapomeňte, že ze zákona máte 14 dní na vrácení zboží bez udání důvodu. U nás máte na vrácení zboží dokonce 100 dní !
Standardně máte i dvouletou záruku a obchodník musí vaši reklamaci vyřešit do 30 dní. Pokud byste se s ním nedohodli, je nyní vždy možné obrátit se na ČOI a vše vyřešit mimosoudně.
5. Komunikace
Hlavně se nebojte ptát, vyzvídat, zjišťovat. Obchodníci jsou tu od toho, aby Vám pomohli. Pokud se tak nestane, tak u nich nenakupujte.